söndag 26 oktober 2008

Tröööt dag!

Sunday Sunday well another Sunday! Vaknade klockan sex fast kom underfund med att klockan bara var fem. Morgonmys i sängen till Ratatouille.

Vid halv nio mötte jag upp Liz på Mc Cafe för en fika. Dan vart hemma med tjejerna. En timme senare möttes jag upp med familjen och vi gick och handlade lite nödvändiga saker!

Massa lat hela dagen, lite prat med vänner på msn, googling av kamera och annat gott som IKEA (jag och Liz har bestämt att vi ska till IKEA när vi är i London, bara en liten sväng...)!

Nu väntar jag på att klockan ska bli liiite mer än halv fyra så det snart är sovdags för mina underbara döttrar (för jag känner mig såååå söndagstrött idag, vill helst bara lägga mig i sängen med en stor kopp earl grey och Leif Gw's senaste bok)! Dessutom försöker jag övertala Dan att baka en kaka åt mig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Här är en trött till som längtar efter läggdags för de små:-)

Det har varit några köriga dagar, så jag har ej hunnit skriva till dig som tidigare tänkt.

Situationen för oss angående ev Maltaflytt i början av nästa år är följande:
Vi har tänkt att både jag och min sambo ska vara föräldralediga under nästa år. Då man ju bara kan få föräldrapenning för en person i taget så var eg planen att bo på något billigt ställe i Europa. Att Malta inte är billigt har jag förstått.
Däremot lockar det engelska språket mycket och det är till varmare breddgrader vi vill.

Då vi kommer att bo där som turister (tills vi ev trivs så bra så vi söker jobb där)är det inte aktuellt med barnomsorg för vår 4 åring (yngste killen är nu 4 nader, så är det viktigt att vi kan sysselsätta honom. Så frågan är:
Kan du rekommendera Malta som ett alternativ för en småbarnsfamilj i vår situation då vi inte är "hänvisade" till Malta i form av jobb?

Vi har haft Spanien som alternativ men där är språket en försvårande faktor, såvida man inte bosätter sig på exploaterade solkusten vilket vi inte är så sugna på. Dessutom verkar det så lätt att få bostad på Malta.

Tack än en gång!
Eva

Anonym sa...

Ja alltså bostad kan man få till ett hyffsat pris, en månadshyra i deposit plus en halv hyra till mäklaren är vad som gäller när man ska hyra något. Man kan som sagt hitta något till ett bra pris om man inte är allt för kräsen.

Att handla mat och sånt är som i Sverige, iofs kan man köpa rätt mycket lokala varor och dom är lite billigare.

Dagis - er son är 4 år och i den åldern går man i skolan här så vet inte riktigt om han skulle 'passa' in på ett dagis. Jag föreslår att ni börjar kolla lite skolor, när dom är 4 så är det inte direkt skola utan lite mer lekskola, men ändå det är en del av en riktig skola.

Jobb finns det, lite beroende på vad ni jobbar med nu. Finns massa svenska och skandinaviska företag här som söker folk.

Det är svårt att säga om Malta passar för er eller inte. Det är nog något man får känna efter...

Hoppas du har fått lite svar på dina frågor.

Therese xx

Anonym sa...

Tack för hjälpen, nu ska jag lämna dig ifred från följdfrågor..
Om det är ok med dig kanske jag hör av mig när ev konkret lägenhet är på tapeten, och hör om din uppfattning om läget.

Hlsn Eva i kyligt o blåsigt Sthlm.

Anonym sa...

Hej, det är ingen fara med frågor. Om du har några fler så får du gärna höra av dig.

Therese x