lördag 4 oktober 2008

Jag är helt ute..

Jag konstaterade igår att jag är totalt ute. Modemässigt alltså. Under min timme på Off Shore igår så insåg jag detta faktum.

Klädd i beige khaki-kjol, vit topp, rosa espadrildos (skitiga med massa fläckar) och vit stor skinnväska så är man långt ifrån maltesiskornas outfits.

Det verkar finns några huvudregler här på Malta, desto mer Miss Sixty (tydligen stora innemärket) du kan ha på dig på samma gång, desto coolare är du. Allt måste matcha, eller iaf skor, skärp och väska MÅSTE vara i samma fina plastiga material och färg (helst nyonfärger). Stuprörs-jeans är det som gäller (trots att i resten av världen så är vida byxor inne denna höst), helst ska de sitta lite lågt så att man visar sina snygg trosor. Smink smink och smink i massor (i alla fall om du jobbar i butik)!

Efter en timmes av iaktagning av alla dessa 'matchande' klädval så kändes det faktiskt rätt skönt att vara 'ute', tänk vad jobbigt att behöva börja varje morgon med klädmatching, sminkning och allt annat som hör där till. Var är det för fel på en dusch, sätta upp håret i en toffs och bara sätta på sig nåt neutralt och skönt?!! Smink? Nej, jag för ansiktskräm och såklart ögonbrynsnoppring en gång i veckan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj då ska vi inte tala om min träningsbyxor outfit som jag har på mig när vi är ute och går i skogarna