onsdag 15 oktober 2008

Today is the day of energy!

I morse gick jag frivilligt upp vid sex (då Dan skulle ut och springa) för att läsa lite tidningar på nätet och dricka en kopp kaffe. Avnjöt även gårdagens kok av risgrynsgröt (som jag glömde nämna att jag också höll på att koka under gårdagens kaos).

Isabelle kom upp runt halvsju alldeles sömndrucken och la dig i soffan under filt med en varm flaska mjölk.. bara 10 minuter senare kommer även Molly upp och lägger sig i soffan bredvid syrran.

Jag får lite dåligt samvete för att jag var så 'nej Isabelle, inte där Isabelle, inte så Isabelle..' så bestämmer att Isabelle får vara hemma och ha mamma och Isabelle mysförmiddag medans Molly är på dagis.

Vi skjutsar Dan och Molly till jobb respektive dagis och kör vidare och parkerar i Sliema. Tar frukost på Off shore och inte långt efter kommer Annica, Sofia och Adam också.

Vid tolv hämtar vi upp Molly och sen åkte vi en sväng till Lidl med Liz.

Eftermiddagen har vart lugn med 2 sovande tjejer (nog för att dom kommer vara uppe hela natten ist...). Dock gav det mig tid till städning, trots städerskan på fredag så fick jag en sån riktig städhunger (ehhh hur ofta man nu det får, typ aldrig annars..)

Nu ska jag laga mat, Jonathan kommer på middag ikväll!

Tjing

Inga kommentarer: