söndag 5 oktober 2008

Helgen!

I lördags morse vaknade jag med sprudlande energi. Jag skickade iväg några sms till nära och kära och bjöd in till kanelbullsfika kl. 15.

Trots regnet så satte vi oss i bilen till B'kara för att köpa träningsgrejer, lyckades få tag på det mesta som pilatesboll, hantlar, matta och lite till... Sen vart det en sväng in på Arkadia för att köpa kvällsmat och lite annat nödvändigt.

När vi kom hem tog jag en stor kopp te och började med bullbakandet. Vid tresnåret började folk droppa in, först kom Katja, Mikael och lilla söta Selina. Dom hade med sig jättefina små gosedjur till tjejerna och Molly springer runt hela tiden med sin lilla hund. Därefter kom Liz med Jason och sen slutligen Jocke med Isabell. Vart en trevlig eftermiddag med massa surr.

Till kvällen slängde jag in honungsmarinerade ribs på en bädd av hel vitlök, potatis, mörötter och lök. Serverades med tzatziki och färskt bröd. Toppengott vart det!

I dag, söndag, så träffade vi upp Anna, Derek och Oskar på morgonfika i Balluta Bay, sen gick vi hem då Isabelle kändes lite febrig. Sen eftermiddag gick jag och Molly ut en sväng för att träffa upp Liz och Jason. Det vart Mc Donalds-besök och en hälsosam fruktdrink på josbaren alldeles här nere.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm vi åt aldrig n¨ågra kanelbullar igår på kanelbullens dag ja ja vi øverlevde :-)

Anonym sa...

Blev bollen bra??