onsdag 24 september 2008

Mollys värld

Jag börjar bli stor. Detta märks allt oftare tycker mamma och pappa. Som nu när Isabelle ville ha en hårdbrödmacka, tror ni att den iordninggjorda gröten duger åt mig då, nej jag ställer mig på tå bredvid pappa i köket och tjuter och kräver en likadan som syrran...

Jag börjar även bli mer självständig, när mamma lämnar mig på dagis, säger jag inte ett ljud utan böjer mig självmant över till fröken. Hon är faktiskt ganska kul.

Sitta i vagnen - vad är det? Jag kan faktiskt springa själv. Skor - det är klart jag vill ha mina skor på mig. Jag springer ofta runt med ett självpåsatt kläderplagg runt halsen. JAG KAN FAKTISKT SJÄLV!

Jag ligger även på morgonen framför BBC prime med min mjölkflaska och jag tycker faktiskt att det är rätt skönt att småvila lite.

På Mc Donalds duger det inte längre med några sippar ur syrrans äppeljos, nej jag ska ha egen!

Jag är helt inne i dockornas värld, om syrran kommer och sliter dockan ifrån mig så springer jag efter skrikandes och tar tillbaka den. Syrran har dessutom en jättefin dockliggvagn och jag har bara en tråkig liten sulky, klart pappa måste köpa en liten dockliggvagn till mig när han ändå är i London.

Om syrran har prinsessklänning på sig så måste jag också springa till rummet och slita ner en från kroken till mig själv. Dessvärre kan jag inte sätta på mig den själv ännu (bara tidsfråga) så jag får springa till mamma och få lite hjälp.

Håll i dig mamma, jag kan allt själv!! Nästan iallafall.

Ps. Fast mamma du är rätt mysig att gosa med sådär framåt kvällen då jag ska sova.

2 kommentarer:

Anonym sa...

härligt att hon är så självständig! hoppas julia blir det med

Anonym sa...

vilken mysig berättelse... stooor flicka nu =)