lördag 27 september 2008

Fredag!

I torsdags så hade jag en 'enough is enough' dag. Oerhört påfrestande med en frustrerad Isabelle och aktiv Molly. Visst så kommer det ta vändning nästa vecka då Isabelle börjar skolan och Molly får mer rutin på dagis. Men av någon anledning så kändes det som en vecka framåt i tiden var en oändlig tid...

Underbara Dan bestämde sig för att jobba hemifrån på fredagen och ge mig en ledig dag. Började med att åka ner till Sliema och ta en lång fika, sen hade jag Isabelles gigantiska skollista med prylar som behövde inhandlas så det tog mer tid än jag räknat med, 3 stationarys senare och 2 timmars shopping. I'M DONE!!! Puuh!!! Expempel från listan - wiggly eyes, foam, pipe cleaners, blue tag, used buttoms etc.

På eftermiddan lyckades jag få en slingtid och min underbara frisör lyckades även klämma in en klippning! För er som inte bor på Malta så är det alltså inte helt lätt att få en spontantid på en fredagseftermiddag, för då ska nämligen typ alla maltesiskor gå till frisören och få håret tvättat fönat inför helgen... Hmmm... Toppennöjd med håret iaf!!

På kvällen mötte jag upp med Liz, Anna och Annica för en riktig tjejkväll på en liten italiensk restaurant i PV. Urmysigt ställe, god mat med DÅLIG service. Med gott humör gick vi vidare till Dubliners och tog en drink. Dock tidig kväll, hemma vid halv ett....

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att få ta hand om sig själv lite.