torsdag 20 mars 2008

Positiv energi! :o)

Känner mig så glad och fylld med positiv energi efter att pratat ett par timmar med min underbara väninna Kate i London. Hon är en sån som alltid får en på ens bästa humör.

Berättade för henne att X har sagt upp bekantskapen med mig igen, för ja vet inte vilken gång i ordningen, men så är det i alla fall. Hon vill inte vara vän längre, något att bara acceptera.

Efter inte srskilt mycket tänkande så har jag även insett att hon inte är värd att ha mig som vän heller, jag har ställt upp offantligt mycket på henne och det är klart att man förväntar sig lite tillbaka... (men med sin minst sagt underliga inställning till vad vänskap är så har vi defintivt inget gemensamt) Hon har svikit ett antal gånger tidigare (och jag har förlåtit och tagit tillbaka) nu i efterhand inser jag att det bästa hade väl vart om jag stuvat bort henne från vänskapslistan och inte accepterat henne tillbaka för lääääänge sen.

'she is what we call a fair weather friend, only around to have fun and not actually do the job of a friend....' -precis så som jag känner!!

Avslutat kapitel!

1 kommentar:

Pillan sa...

Hej vännen! Tråkigt att höra men skönt att få ett avslut kanske? Idag åker jag till London! Men det verkar bli regn hela helgen :( Glag påsk!!

kram p