måndag 31 mars 2008

Leksaker, leksaker, leksaker...


... till förbannelse, men ändå inte tillräckligt. Jag tror vi har det som de flesta småbarnfamiljer, leksaker överallt. Nu har jag dock tagit allt ur tjejernas sovrum och organiserat ställt allt i ett hörn i vardagsrummet. Det är trots allt här de leker.

Jag känner dock att Isabelle har börjat växa ur rätt många av leksakerna, hon har kommit upp till en ny nivå, som förmodligen alla barn gör runt treårsåldern. Dags att inse den bittra sanningen, barn växer faktisk ifrån sina leksaker.

Under lovet har vi lekt hemma hos båda Isabelles kompisar Nathan och Adam och jag har insett att vi kanske inte har så mycket leksaker trots allt (fast jag vet att vi har, men de har 'aningen' mer).

Jag har en längre tid gått och funderat på att köpa ett 'riktigt' kök åt henne, hon har en liten Micki-spis, men det känns som att det inte riktigt räcker, en tjej vill ju kunna gör lite mer än laga mat så som sortera porslin, diska osv. Står nu i valet och kvalet att beställa ett i trä från Sverige eller ett i plast från England.

Adam hade massa roliga saker hemma som skurmopp, strykbräda, shoppingkorg med massa varor och bilgarage osv. Jag har nu i dagarna satt Isabelle bredvid mig för att kolla lite på leksaker på nätet, bl a på http://www.elc.co.uk/ och http://www.1klass.se/, och hon har fått peka på lite saker som hon skulle vilja ha.

Vårens projekt - Ut i leksaksdjungeln och hitta nya underhållande leksaker till Isabelle. Massa 'Let's pretend'-leksaker ska det bli. Barn behöver trots allt leksaker som öppnar deras sinnen och gör så att de utvecklas. Men innan inhandling ska jag plocka undan allt som är för litet till Isabelle och för stort till Molly, bara ha lagom mycket framme till tjejerna.

Inga kommentarer: