fredag 7 mars 2008

Mammas mat är bäst!

Jag har utsett denna dag som 'en av mina bästa dagar som mamma'

Vaknade redan vid halvsex (utan att ens vara trött), gick upp och fixade mjölk åt tjejerna och gick tillbaka till sängen. Gick upp en halvtimme senare och plockade och städade lite.

Fick på Molly och Isabelle kläder utan ett enda klagomål från dem. Fick Isabelle till skolan ensam med alla hennes showkläder samtidigt som jag bar på Molly.

Sen hade jag turen att Liz tog Molly så jag kunde ensam åka och se slutet på Isabelles påskshow. Kom lagom till hennes grupps 'badnummer', jag såg att hon tittade runt lite, så jag vinkade och hela hennes ansikte sken upp av glädje över att se mig där, hon kom till och med i otakt med dansen då hon började vinka tillbaka. Mitt hjärta fylldes av värme.

Efter skolan gick Isabelle och la sig för att kolla lite på Bamse och den lilla åsnan, undertiden tog jag tag i lite mer städning och dessutom dagens matlagning. Det vart god indisk gryta till oss...

...och för första gången sen Molly börjat äta vanlig mat har 'lazy in the bum mamma Therese', moi, ställt sig och lagat puréad mat. Tre olika rätter vart det, en med fisk, potatis, ärtor och persilja, den andra med morötter, potatis, sötpotatis, squash och köttfärs och den tredje vart en vegetarisk med massa olika rotfrukter och grönsaker.

Nu väntas en riktigt lat kväll med en go´film!

Inga kommentarer: