söndag 18 maj 2008

Städerskan

Dan hade glömt att säga upp städerskan efter förra gången (då jag var tvungen att städa efter henne och som dessutom resluterade i en hink med svart vatten...)!!

I onsdag efter tagit Frida till flygplatsen, kom jag hem, packade om och skulle ut direkt... Vem står inte där utanför dörren, jo kära städerskan, jag måste erkänna att jag är lite skraj för henne så jag vågade inte säga upp henne på plats.

Hon frågade vänligt vad jag tyckte om förra gången så jag bestämde mig för att vara ärlig. Så här gick konversationen till;

-How did you like it last time?
-Oh well, I have to admit that I was not that satisfied, as I ended up cleaning myself..
-Ohhh no no noooo, I clean very good!
-I had to do the floors again and ended up with a bucket of black water...
-Ohh no nooooo, can't be right, I clean very good
-Well I'm just telling you the truth...
-Ohh nooo nooo nooooo I clean very good

Så fortsatte det i 5 min, jag insåg att det var lönlöst. Sen kände jag att hursomhelst så måste jag städa i eftermiddag, och ensam med 2 barn så blir det väl typ samma reslutat som för henne. Definitivt värt 25 euro!

Måste faktiskt erkänna att det vart lite bättre denna gång, men hon är lååångt ifrån bra!

Inga kommentarer: