torsdag 29 maj 2008

En kopp Gevalia!

Igår lämnade Liz Isabelle så det vart en lugn och skön morgon för mig och Molly. Dan var även hemma lite längre, så vi kunde faktiskt sitta ner och ha frukost tillsammans (hör till ovanligheten hemma hos oss).

Vi passade på att plockade undan lite hemma (städa för städerskan som Dan brukar säga) städerskan kom kl 9 (faktiskt i tid denna gång).

Jag har lite halvsvårt att vara hemma när hon är här hemma så jag och Molly gick upp till Portomaso Cafe. Annica kom även dit och det tog inte lång tid tills Liz gjorde oss sällskap. Vi lyckades sitta där till klockan halv ett, det var bara att bege sig hem och ta bilen och hämta upp Isabelle och Jason.

Eftermiddan hade jag fika och lek hemma hos mig, Anna och Jessica kunde inte komma så det vart bara Lotta och Annica. Annica hade med sig bakelser från sicilienaren - omotståndliga! Dan smakade när han kom hem och tror han vart lite halvt förälskad. Tur att jag ännu inte vet vart detta ställe ligger...

Nästa vecka ska Sophie börja hjälpa mig med Molly, ta henne till lekparken några timmar i veckan så jag kan ta tag i min träning, slut på cafesittande, nu börjar allvaret :o) Jag kan inte längre skylla på Molly, för nu har jag faktiskt någon som kan ta henne..

Idag ska jag och Liz hem till Pao och hälsa på lilla Noah, vi ska ta med oss frukost och sitta på deras terass och mysa hela för middagen (och dricka Gevalia-kaffe, som hennes mamma tagit med från Sverige). Svenskar är allt för roliga, 'klart det ska vara riktigt kaffe'. Känns som att det är låångt ifrån riktigt kaffe när man vant sig med den starka italienska espresson...

Inga kommentarer: