torsdag 1 maj 2008

Det eviga letandet efter en bra städerska!

Jag som trodde att jag äntligen hittat världens bästa städerska. Hon var här för första gången igår och när jag kommer hem efter hennes 4 timmar städning så kändes det riktigt fint, hade dock inte tid att gå runt och inspektera då jag hade gäster med mig hem.

På kvällen så insåg jag att hon inte städat golvet eller toaletten i ena badrummet, går in i nästa badrum och inser att det är samma där. Börjar kolla under soffa, bord och lite annat och ser att det är lika mycket damm som det var innan jag lämnade lägenheten.

Jag lämnade mikron öppen med flit för att visa att den behövde skuras ur, men hon stänger den och torkar av luckan...

Går in i gästrummet och drar handflatan över golvet och får upp en hel hand med damm, pust, vad är det för fel på henne??? Kallar hon detta städning....

För mig tar det normalt (utan barn hemma) ca. 2-3 timmar att städa vår lägenhet, och då är det RENT!! (och jag kan inte ens städa, har jag iaf fått för mig... eller jag kanske kan det förresten...:))

Well, får väl klargöra på tisdag vad jag VILL ha gjort, så får vi se hur det ser ut sen efteråt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trist när de inte fungerar. Man kan ju undra vad hon har gjort i 4 timmar

Anonym sa...

hehe har du fortfarande problem med en städerska... ;) stackare