måndag 26 maj 2008

Sammanfattning

Nu har jag fått fy skam av flera stycken att jag inte skrivit på ett bra tag. Det riktigt fina vädret har kommit så är utomhus, ja typ hela tiden.

Senaste veckan har vi mest vart i parken (som vanligt), umgåtts med Lotta och Annica. I tisdags var det fika hemma Lotta och även Anna och lilla Oskar kom dit.

I går, söndag, var vi på BBQ hemma hos Pao och Billy (jag hade förberett massa kött, spett och potatissallad) och så hälsade vi även på lilla Noah så klart, världens lilla gosbebis. Måste tillägga att när vi väl skulle äta så sov lilla Noah i sängen, Molly i vagnen och Isabelle mot alla odds på soffan. Riktigt lyx! Pao hade köpt en liten badpool, så småtjejerna hade kanonkul. Mormor Marita hade även bakat äppelkaka och kanelbullar. Som ni hör, en riktig ätareftermiddag.

Idag så vaknade jag tidigt som vanligt, tack vare lilla pigga Molly-bus. Vi låg kvar i sängen en stund, men fick snart gå upp. Liz kom och hämtade Isabelle, så jag och Molly bestämde oss för att följa Dan till jobbet. Det vart en snabb espresso på Bocconchino! Väl nere i Sliema satte jag mig på Off Shore, Molly sov och jag kunde läsa lite bok. Efter en timme kom Annica och vi gick lite i affärer.

I kväll träffade jag upp Lotta i Sliema och vi gick ut och åt en underbar middag, sallad för Lotta (hon är fortfarande på sin diet) och musslor för mig. Gott, men framförallt en jättemysig kväll (normalt sätt så brukar vi stressa runt med tre barn nere på Dixies...)

Nu väntar sängen och slutet av min bok...

Tjing!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt aatt få sitta och läsa. Längtar tills jag klarar av de igen