torsdag 3 april 2008

Han med de gula skorna....

I går var det Isabelles första dag i skolan efter påsklovet, hon bokstavligen sprang in till Miss Marisa och de andra, gott tecken, hon hade verkligen längtat.

Liz och jag bestämde oss för ta en promenad till Sliema, hon skulle träffa dietisten och jag passade på shoppa presenter till Josephine, vart några tröjor från Zara och underkläder. Ska kompletera med någon leksak och prinsessbestick idag.

Kvällen vart trevlig med besök av Jonas J från London, thaikyckling ala Dan bjöds det på, väldans gott. Vad lyckligt lottad jag är att ha en sambo som är biljant i köket! (han lagade egen beanaisesås i söndags...) Vart fotbollstittande och många givande diskussioner och härliga minnen.

Ett av de minnen som vi minns bäst är när vi ett gäng (jag enda tjejen) för några år sen var och kollade på Charlton-Wolverhampton, efteråt gick vi naturligtvis till vårt stammisställe Demartino och åt. Det var ett himlans prat om matchen och dess spelare. Jag var inte fullt så insatt i alla spelares namn så efter att de pratat om denna specifika spelare i några minuter frågar jag; vem är det vi pratar om? Det blit tyst en stund och tillslut kommer Jonas upp med förklaringen; Jo det är han med de gula skorna.... Klart att jag visste direkt vem det var de pratade om :o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj har du inte varit kompis tillräkligt länge med mig för att kunna fotboll och fotbollsspelare ?? hi hi

Therese Lindberg sa...

Hihi, jo då hänga med i spelet har jag inga problem med, men jag har verkligen inte koll på ALLA spelare :o)