tisdag 1 april 2008

Dagis

Jag har nu bestämt att jag ska vara hemma fulltid med Molly tills i september, sen ska hon få gå på dagis några timmar i veckan (vet dock inte hur många, kanske 6-10 timmar).

Hittat ett underbart litet dagis här alldeles nära oss, som får en att känna sig lugn och säker, inte alls som det minst sagt hemska dagiset jag tog Isabelle till när vi precis flyttat hit. Till skillnad från det dagiset så verkar detta oerhört organiserat, med 5 fröknar på 15 barn, specifika mattider, lek i grupp osv. Avdelningar för de stora och små barnen.

Jag klarade dock inte av att lämna Isabelles på dagiset mer än ett par gånger då jag gick därifrån i skräck varje gång, brukade stanna i en liten stund och det var rent ut sagt kaos, de stora barnen sprang över de små (alla i samma rum), fort ett barn var ledsen så var det direkt tröst med chocklad (ja det är sant), kakor eller mat. Inga mattider, utan man gav barnen mat när det behagade. Inga specifika tider barnen skulle vara där, utan det vara bara att komma och gå (alltså aldrig någon koll på hur många barn som skulle vara där..).

Visst alla barn är olika och det kanske är bra och passar för vissa barn och de kan ta det, men Isabelle var alldeles för stressad när hon vart där i några timmar.

Skönt att vi i alla fall hittade Flutterby som passar henne alldeles ypperligt.

Inga kommentarer: