torsdag 5 februari 2009

Sanslöst....

En av anledningarna till flytt är ju för att Isabelles rum har möglat ihop. Hyresvärden har sagt att han kan fixa detta snarast, men vi ser inte hur man kan fixa en totalt fuktskadad vägg så snabbt. Vi har fått slänga säckvis med grejer som antingen är fulla med mögel eller iaf luktar mögel. Tråkigt nog så är det mesta dels leksaker.

Igår kom iaf hyresvärdens 'handyman' hit för att fixa väggen. Rörigt som det är hemma hos oss just nu (pga att vi är ett rum kort) så stängde jag alla dörrar till resterande rum just för att inte behöva expondera stöket för främlingar. Jag är lite av en pedant och mår oerhört dåligt av att ha det stökigt runtomkring mig så kändes det bäst att göra så. Vi släpper in Carmelo (handyman) och målaren på morgonen innan vi drar och jag säger att jag kommer tillbaka under dan.

När jag fyra timmar senare kommer in genom dörren så möts jag av en mystisk röklukt och vad möts jag av?? Jag tror inte mina ögon, jo en rökande Carmelo, i VÅR lägenhet. Jag känner att det kokar i mig och han får en riktigt utskällning. Fy fan vad respektlöst!!! Dessutom på vägen upp i lägenheten ser jag i hans bil att han tagit tillvara på alla säckar som jag ställt ut på gatan för slängning... Inte bara detta, varenda dörr står på glänt och han var alltså tittat in i vårt sovrum till och med. Pricken över i:t (idioti) hittade jag i morse, han hade tagit en av Isabelles gosfiltar och torkat bort möglet från väggen med!!!

Well enda kommentaren alla har om detta är: Typiskt maltesiskt!!

... Visst maltesiskt, men är det acceptabelt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vidrig handyman som borde visa mer respekt! Basta! Visst är det malta men det är inte acceptabelt

Anonym sa...

Men gud! Tror inte mina ögon! Måste vara liknade känsla som vid inbrott?
Vad hemskt!
Usch, bra att ni ska flytta!! =)