söndag 8 februari 2009

Packning och förberedelse av flytt!

Attans vilket jobb det är att flytta. Inte för att jag inte redan visste det, men nu är det bekräftat! Puuh idag var det Dan som var arbetsledare, han drog fram varenda klädtrasa vi äger och la allt på mattan framför tvn och fotbollen. Skitjobbigt för att vara helt ärlig, slutade med att jag och Dan slängde typ hälften. Skitsamma. Jag har ändå bestämt att köpa lite nytt och fräsch till sommaren... Dan tänkte likadant, så det var skönt! :)

Sen skruvade vi ihop lite möbler, skurade garderober och lite allt möjligt annat grejs som måste göras innan flytten den 26.

Förmiddagen ängnade vi oss åt en lång promenad och fika (som varje söndag). Dessvärre var vädret lite väl blåsigt, men det var riktigt varmt i solen.

Har mer eller mindre precis slutat plocka och klockan är åtta så nu väntar en god middag (som Dan lagar just nu) och ett avsnitt av House!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Tänk på att ni kan skänka gamla kläder och andra saker till välgörenhetsorganisationer, dumt att slänga saker som andra kan använda och bli glada för. Jag lämnade alla mina gamla kläder och saker till ett loppis-ställe i Bugibba när jag flyttade från ön. Efter försäljning så gick alla pengar oavkortat till att ta hand om och hjälpa ledsna katter, hundar och andra stackars djur på Malta. Tänk på framtiden också du som är mamma, vi kan inte fortsätta att lyxkonsumera så länge till, vi borde kanske lämna något kvar av jordens resurser till våra barn och barnbarn också.

Therese Lindberg sa...

Ja alltså vi har inte slängt grejerna, ut bara 'slängt' ut dom från vår garderob. Påsar med saker får vår städerska ta när hon kommer hit och gör slutstädningen :)

Anonym sa...

hahaha! Ja det funkar såklart, ni som har städerska kan ju göra så också ;)

Therese Lindberg sa...

Lyxen vi unnar oss :) Min sambo jobbar så pass mycket och tiden vi har tillsammans vill vi inte spendera med nåt så tråkigt som att städa.