lördag 7 februari 2009

Otursdagar!

Jag och Dan vaknade redan kl 4 i morse. Det händer rätt ofta att vi faktiskt vaknar samtidigt på morgonen och kan inte sova. Vi låg kvar till kvart över men sen gick vi upp och gjorde oss en kopp te och satte och kollade på 'House'.

Molly kom uppspringandes vid kvart över sex och Isabelle inte långt efter. Vi lyckades komma ut genom dörren för vår traditionella lördagspromenad redan kl åtta, eller nästan iaf, ut i hissen hann vi när Molly får hissdörren på sig så hon ramlar in i hissen. Hon har tydligen en litem grej i handen som skär upp hennes ringfinger och lillfinger. Stackarn skrek som en stucken gris. Det blödde som bara den och vi fick in henne i köket för att se vart hon gjort illa sig. Efter mycket om och men så fick vi på henne ett par plåster.

Nästa försök ut genom dörren gick inte heller så bra, lyckades låsa in nyckeln, trodde vi ja, för efter kontaktat hyresvärd så inser jag att den ligger i min ficka... Well bara att skylla på en riktigt stressigt morgon.

Det onda fortsätter även i lekparken, Molly ramlar omkring och Isabelle slår sig i klätterställningen, vi bestämmer oss för att bege oss vidare på promenaden.

Nu är vi äntligen hemma efter mycket om och men och skrik i barnvagn (tjejerna övertrötta och vill absolut inte sova)!

Snart ska jag på min andra session av fotokursen jag startade i onsdags (eller skulle ha börjat i onsdags, fick ställa in och ta igen i torsdags eftermiddag för att Molly då hade lyckats slå sig riktigt illa i munnen)!

Lucky week in seems...??

Inga kommentarer: