torsdag 5 februari 2009

Jade Goody

I går kom Dan hem med den engelska tidningen The Sun.
Framsidan jag möts av är Big Brother-stjärnan Jade Goodys cancerkamp. Oftast brukar jag inte direkt beröras av vad som står i tidningarna, men igår fick jag verkligen ont i magen. När jag flyttade till London för några år sen så var tidningarna fyllda med just Jade och hennes liv. Lika gammal som mig och två söner på fyra och fem år. Jag följde henne både på tv och i tidningsmedia och unnade henne all framgång.

Jämfört med alla andra engelska 'såpakändisar' så bränner hon inte alla sina pengar på massor med bilar, fastigheter och annat onödigt lyx. Hon må ibland verka lite dum och korkad, men tror innerst inne snarare att det är nåt hon spelar på än att det verkligen är så.

Artikeln sa även att hon precis genomgått cellgiftsbehandling som dessvärre inte gett några vidare resultat utan att det har spridit sig ytterligare. Hon hade dessutom tappat lite av hoppet att överleva. Vart dock lite positivt glad idag när jag läste om henne i The mirror där det stod att hon ska pröva en ny behandling och medicinering och jag hoppas innerligt att hon klarar sig igenom denna cancer.

27 år gammal och två små pojkar, då har man inte tid och är alldeles för ugn för att dö!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det hon som hade nåt program på tv där man fick följa hennes liv?

Anonym sa...

Ja om man bara insåg hur bra man har det...