torsdag 22 januari 2009

Fiskhuset!

Jag är förälskad! Förälskad i en lägenhet.

När vi valde att flytta ner till Malta åkte jag hit en vecka och intensivt tittade på lägenheter. Med massa packning som skulle ner från London så kände vi att vi verkligen behövde någonstans att bo direkt när vi kommer ner.

En vecka och 80 lägenhetsvisningar, alla prisklasser och stilar så vart det tillslut denna som vi bor i just nu. Stora ytor, bra kök, 3 sovrum, 50 kvm vardagsrum och havsutsikt. Kollade på den hela 3 gånger innan jag bestämde mig just för den här. Enda problemet, eller problem och problem snarare minuset är att det är en korridorslägenhet. Alltså såååå lång. Ingen uppsikt alls från allmänutrummet till sovrummen och barnens rum. Jag hade helst sett en lägenhet i Sverigestil, mer kompakt alltså.

Pga lite olika orsaker så började vi kolla lite lägenheter igår. Jag ut med mäklare och såg inte mindre än 8 stycken...

På den vägen är det, jag föll såklart pladask för den första vi kollade på. Naturligtvis, dom är ju inte dumma. Han visste att jag skulle ha den första i huvet medans vi fortsatte att kolla på resterande...

Jag är mer eller mindre inflyttad, nu är det bara upp till Dan vad han tycker och vilket pris vi kan få den för. Imorgon kl 9 ska vi båda två dit på en andra visning. Ta gärna en titt på länken nedan.


http://dhalia.com.mt/dhaliasearch/detail.aspx?ref=P000141148

1 kommentar:

Anonym sa...

Får jag följa med? Jag ska vara snäll, lovar!

Terass 20*25.. shit alltså...

Spännande med flytt! =)