torsdag 7 februari 2008

Ensamstående mamma. Nej tack!

Dan var tvungen att jobba nästan hela helgen. Buuhuuu. Jag är sån som framemot helgerna tillsammans, dela på jobbet med barnen och allt annat. Dessutom så var barnen sjuka den här helgen så det var minst sagt dubbelt upp. Tanken kom ett par gånger, thanks god att jag inte är ensamstående och får ha det så här hela tiden utan har stöd av an engagerad pappa.

Min närmsta kompis är ensamstående med sin son och hon klarar det alldeles utmärkt, hon är bäst, förstår inte hur hon orkar. Jobbar 100%, lagar mat, tvättar, städar, går i ur och skur till dagis tidigt som attans på morgonen, läser sagor osv... Trots att jag ser att det funkar på något sätt så har jag svårt att se att jag skulle klara det lika väl som henne. Stor eloge!

Tillbaka till min helg, vill tacka Glenn för fikan i fredags, skönt att få lite vuxet umgänge. Alltid lika kul att träffas!

Innan representationsmiddagen Dan skulle på i lördags så tittade dessutom Strömberg och Wikegård in på en öl. Så det är inte så synd om mig trots allt. Fick lite sällskap i alla fall, mitt i snoriga näsor och febertoppar.

Inga kommentarer: