lördag 19 januari 2008

Playmobil


Idag fick Dan stanna hemma med Molly för jag och Isabelle har vart på skolutflykt till Playmobil (ja tänka sig att faktiskt Playmobils fabrik ligger just här på lilla Malta av alla ställen).


Vi möts upp i skolan och åker tillsammans i en stor buss, rektorn Miss Karen är som vanligt på strålande humör och sjunger för full hals. Hon uppmanar även att anledningen till att föräldrar följer med på utflyckterna är för att hålla koll på sina barn för att undvika olyckor. (Väldigt självklart tycker man.)


Miss Marisas lilla grupp består av min Isabelle, hennes svenska kompis Nathalie, brittiska Adam och Joshua, franska Nathan och maltesiska India och Gregory. En blandad kompott kan man minst sagt säga. Alla andra klasser består dock av större delen maltesiska barn.


Vi blir uppdelade i två grupper och ena gruppen ska leka i utomhusområdet en halvtimme och den andra inomhus och sen byte. Vi fick börja utomhus, helt ok, med tanke på det underbara solskensvädret.


Jag ställer mig med Toni (Adams mamma) och Celine (Nathans mamma) och det visar sig att vi alla tre skulle göra allt för en kaffe, men inser att vi får vänta till lunchdags! Buuuhuuu!!


Jag går in för att leta reda på Nathalie och henne mormor som missuppfattat att vi ska vara utomhus. Vad är det första jag ser, joooo där sitter alla maltesiska mammor och dricker kaffe och skvallrar medans deras barn springer runt vind för våg!! och fröknarna får under tiden springa och se efter dem!


Hur kan man förvänta sig att någon annan ska springa efter sitt barn när man själv är där och dessutom blivit uppmanad att ta hand om sitt barn!!


Slött och ignorant tycker jag!!


Inga kommentarer: