måndag 21 januari 2008

Google Expert


Finns det någon bättre sökmotor än google?

Men det krävs en viss teknik för att hitta det man är ute efter. Jag har dock min kära vän Alexander som jag alltid tar mig hjälp utav. Han lyckas alltid hitta allt och lite till, från 'changing bags', svenska matbutiker online, extremt billiga märkeskläder till ja i dag vad en marrow är.


Isabelle ska nämligen ha med sig en marrow till skolan på fredag, då jag inte hade någon aning om vad det var så sökte jag på den gamla hederliga sidan http://lexin.nada.kth.se/sve-eng.html och fick fram följande:


Svenskt uppslagsord
märg märgen subst.
mjukt ämne i det inre av kroppens ben
Engelsk översättning
marrow


Inte riktigt vad Isabelle ska ha med sig, antar jag... :)


Tack Alex för hjälpen att googlat fram 'summer squash' och även bifogandet av bild (så jag slipper stå som ett fån i matbutiken)!

1 kommentar:

Anonym sa...

Säker på att hon inte skulle ha lite benmärg med sig :-D