måndag 17 november 2008

Skitmat!

Orosmoment! Isabelle vägrar äta! :(

Förra terminen när Isabelle hade Nathalie i sin klass så brukade hon äta upp hela sin 'lunchlåda', svenskar som vi är så var den fylld med nyttigheter. Dessvärre så har Natti flyttat hem till Sverige och Isabelles nya klass består av en engelsk pojke, en frank och resten malteser... Vilket resulterar i att Isabelle vägrar äta sin nyttiga mat och begär smörgåsar och kex till lunch...

Försökt med allt och hon vägrar äta nåt annat som pasta, köttbullar, keso, fisk, kött ja allt som hör till 'normal' lunchmat.

Pratade med hennes fröken idag och hon hade lagt märke till att hon åt dåligt (tydligen var hennes och Nattis lunchlådor ökända i skolan och just att dom fick i sig all mat...) och hon trodde att det beror på att hon vill ha likadana lådor som dom andra i klassen.

Hon lugnade mig iaf med att dom nästa vecka ska börja prata om nyttig mat i skolan och förhoppningsvis får Isabelle sin aptit tillbaka.

Ikväll fick jag iaf springa ner på matbutiken och plocka på mig massa 'onödigt skit' som jag uttryckte mig. Små paket med cheese dippers, babybell ost (försig bra), massa yogurts (nyttigt), kinderkakor (typ några fullkornskakor, visserligen med socker, men men...) och en hel del annat som förhoppningsvis går ner i hennes mage, som sagt, huvudsaken att hon får i sig nånting iaf.

Nedrans onyttiga föräldrar som drar med sig barnen ner i skiten!

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte lätt att vara ensam med nyttig mat i skolan, du minns väl när Jamie Oliver skulle försöka i England. xoxo