lördag 7 juni 2008

3 år sen

I dag fyller min lilla prinsessa 3 år.

Jag kan inte förstå (när detta skrivs) att exakt för 3 år sen så befann jag mig på St Heliers hospital i Sutton, utanför London. Vi var spända av förväntan och naturligtvis tyckte vi att det gick alldeles för sakta, men inte kunde vi ana att faktiskt inom ett par timmar så skulle vår älskade Isabelle titta ut.

Med värkar som hette duga, men som ändå gick att kontrollera tack vare den underbara epiduralen jag fått några timmar tidigare. Barnmorskorna trodde inte att hon skulle komma ut förrens kvällen så allt var väldans avslappnat och jag lyckades till och med läsa och vila lite. Dan åkte hem för att hämta lite kläder och äta lunch (då jag vart akut inskriven och hade inget med mig..)

Bara en timme efter att Dan kommit tillbaka till sjukhuset så händer det alltså det alla väntar på, 10 cm öppnad, bebis trycker på och kryssningsvärkarna sätter igång. 20 min senare och lilla Isabelle är alltså född.

Detta hände alltså exakt för tre år sen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det är så rörande att tänka tillbaka på förlossningen nu när man inte är mitt uppe i smärtan :) Och när man vet vilket underverk som kom ut. Grattis till Isabelle och hoppas kalaset blir toppen trevligt! Kram

Anonym sa...

Hoppas att prinsesskalaset bli toppen idag, tänk va bellan blivit stor!